דף שירותים פנימי

בית חלוקת מחדש של תפקידים ותחומי אחריות

המשכיות בין דורית

עסקים משפחתיים שבאמת רוצים שהעסק ימשיך לדור הבא בהצלחה, צריכים לעסוק בשוטף בנושא זה. תרומתו של יועץ ארגוני המנוסה בעבודה עם עסקים משפחתיים היא ביצירת המרחב לדיון בנושא מורכב וטעון רגשית זה, תוך שמירה על אפשרות לייצוג אותנטי של הצרכים והציפיות השונים.

בקידר ייעוץ ארגוני, כאשר אנחנו עובדים עם עסק משפחתי, אנחנו מגדירים את "העסק" כלקוח שלנו מתוך ההבנה שהצלחת העסק לאורך זמן היא האינטרס המשותף לכל בעלי העניין, והמפתח להצלחת העבודה הרב דורית וההמשכיות.

כניסה של בן משפחה חדש

עזיבת בן משפחה

מעברי תפקידים

כאשר בשלות תפקודית הגיעה לפרקה וצריכה לבוא לידי ביטוי בתפקיד.

עסקים משפחתיים פונים לייעוץ כאשר התוצאות העסקיות נפגעות בגלל אופן תפעול העסק וכאשר קונפליקטים פוגעים גם בעסק וגם במשפחה. במצבים כאלה המחיר הכלכלי, הרגשי  ולעיתים גם הבריאותי שמשלמים כל בעלי העניין בעסק מוביל לפנייה לייעוץ.

הגיע הזמן לעדכן את חלוקת התפקידים בעסק המשפחתי שלכם? לשייך מחדש את המשימות ותחומי אחריות? לבנות דרכי תקשורת מקדמות? הסכמות?

בכל עסק בריא יש צורך לעדכן את הגדרות התפקיד ותחומי האחריות. בעסקים משפחתיים המשימה הזו היא יותר מורכבת בגלל יחסי הכוחות הפנים משפחתיים.
המחיר: במקום שהתפקיד יתבצע על בסיס יכולות הוא מתבצע על בסיס מעמד במשפחה, קואליציות ואינטרסים.

בעסקים משפחתיים לעיתים דור ההורים ממשיך לשאת באחריות המלאה זמן רב אחרי שהדור השני הגיע לבשלות מקצועית. בשל הרגשות העמוקים בין בני המשפחה, משולבים בהחלטות על חלוקת התפקידים גם שיקולים שאינם עסקיים.

יועץ ארגוני חיצוני בעל ניסיון בעבודה עם עסקים משפחתיים אינו מעורב רגשית, מומחה ויכול לעזור בקידום חלוקת תפקידים נכונה ושיפור דרכי תקשורת.

מהלך ייעוץ לעסק משפחתי:

  1. אבחון והיכרות עם מצב העסק, יחסי הכוחות והאינטרסים של בעלי העניין.
  2. פרישת פערים והזדמנויות וליווי דיון משפחתי במודל מקדם.
  3. ליווי יישום שינויים שהתקבלה לגביהם החלטה בהסכמה ואמידת התוצאות.

ספרו לנו עם אלו אתגרים אתם מתמודדים בעסק המשפחתי שלכם

נשמח לעזור!

דינה קידר מומחית בארגון, ניהול, גישור ואימון עסקי בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם עסקים משפחתיים

כלי נגישות

Powered by - Wemake

Call Now Button