ייעוץ לעסקים משפחתיים

תהליך של ייעוץ ארגוני בעסקים משפחתיים מאפשר ניצול של הפוטנציאל הגבוה שמאפיין עסקים משפחתיים, שנובע מהמחויבות הגבוהה של בני המשפחה לעסק ולמשפחה, תוך פיתוח פתרונות לבעיות שמאפיינות עסקים משפחתיים רבים ונובעות מעירוב של שיקולים עסקיים בשיקולים משפחתיים.

מריבות, מאבקי כוח, החלטות לא ענייניות ולא נכונות לעסק, עשויים לחבל בהצלחה של עסקים משפחתיים ובהרגשה הטובה של בני המשפחה השותפים לעשייה. ייעוץ עסקי על ידי יועץ מומחה בעסקים משפחתיים מאפשר בניית הסכמות וחזון משותף, שמביאים לידי ביטוי את הצרכים של כל בעלי העניין, כך שתוכלו ליצור מרחב נכון לקידום העסק לרמת ההצלחה הגבוהה ביותר האפשרית עבורו, וזאת תוך שמירה על מערכות יחסים טובות בהקשר המשפחתי.

שירותים נוספים

עסק משפחתי שהוקם ושורד שנים רבות כאשר הוא מפרנס את בעליו בכבוד, הוא ללא ספק בעל מאפיינים ייחודיים. מתוך המאפיינים הרבים של עסק כזה, ניתן לציין שלשה עיקריים:

ביקוש - קיומו של ביקוש למוצר או לשירות שהעסק מציע.

מאפיינים ייחודיים – העסק יהיה בעל מאפיינים ייחודיים שגורמים ללקוחות לבחור להיות דווקא לקוחותיו של עסק זה, מתוך היצע רחב של ספקי מוצרים ושירותים שניתן למצוא בכל תחום בארץ ובעולם.

הצטברות של ידע וניסיון - בעסק ותיק נמצא הצטברות של ידע וניסיון מקצועי רב, מה שנקרא באנגלית knowhow – לדעת איך לעשות את הדברים נכונה, באופן שתומך בהישרדות העסק לאורך זמן.

עם זאת, עסק משפחתי מגלם בחובו מורכבות, שנובעת מן השילוב בין ההקשר האישי-משפחתי לבין ההקשר העסקי.

על מנת לטפל באופן מיטבי באתגרים שנובעים ממאפיין זה, יש צורך במודעות, הקשבה ומכוונות לפתרון בעיות.

ההקשר המשפחתי, ההקשר העסקי והמאפיינים האישיים של בני המשפחה שעובדים בעסק המשפחתי יקבעו את כיוון ההתפתחות של העסק המשפחתי. בתהליך בנייה וחיזוק של עסק משפחתי, נוצרת דינאמיקה שמובילה להצלחה עסקית תוך שמירה על אווירה משפחתית טובה.

מטרתם של הייעוץ והאימון לעסקים משפחתיים היא:

לסייע בבניית מערכת עסקית וניהולית טובה שמושתתת על מערכות יחסים טובות ככל שניתן.

בין השירותים שאני מציעה תוכלו למצוא סדרות של פגישות אישיות ופגישות בקבוצות קטנות שיעזרו לכם לבנות מערכת עסקית מוסכמת ויעילה שתקדם את הרווחיות של העסק ואת ההרגשה הטובה בעבודה.

ייעוץ לעסקים משפחתיים עוזר -

לדבר על נושאים ש``לא נעים`` לדבר עליהם, אבל כדאי ללבן.

לפיתוח אישי, מקצועי וניהולי של עובדים ומנהלים בעסק.

לבניית מבנה ארגוני וחלוקת תפקידים יעילה.

לשילוב בין דורי תוך התחשבות באינטרסים השונים בהווה ובעתיד.

לבניית הסכמות.

הגיע הזמן לטפל בעסק המשפחתי? פנו לייעוץ עוד היום.