דף שירותים פנימי

בית בניית כלי ניהול לעסק

בניית כלי ניהול לעסק

תורת הניהול על רגל אחת .

אם אתם שואלים את עצמכם אם אתם מנהלים את העסק שלכם כמו שצריך, הנה הסבר קצר וכמה שאלות שיעזרו לכם למקד את העיסוק שלכם בנושא זה.

כל עסק צריך לנהל?

כל עסק צריך לנהל. גם עסק של בנאדם אחד? גם עסק של בנאדם אחד.
אם אתם לא מנהלים את העסק שלכם, אתם מפסידים, גם מפני שעסק מנוהל מרוויח יותר, וגם מפני שאם אתם לא מנהלים את העסק, אז מישהו אחר מנהל את העסק שלכם, או שהוא מתנהל מעצמו ואז לא ברור לאן יגיע.
ניהול העסק כולל פעולות שאינן פעולות העבודה השגרתיות שאתם והעובדים שלכם עושים.
איך תדעו שאתם מנהלים את העסק שלכם?
שאלו את עצמכם אם אתם עוסקים בתכנון? ארגון משאבים? הנחיית עובדים? בקרה? תיאום?

ניהול אסטרטגי: תכנון

כל עסק צריך שתהיה לו תכנית יעדים ומדדים. מהי שהשורה התחתונה (הריאלית) אליה אתם מכוונים את העסק שלכם בשנה הבאה? איך ייראה העסק בעוד שלוש שנים?
ככל שתגדירו תכנית יעדים יותר מדויקת כך יעלה הסיכוי שלכם להגיע ליעדים אלה.

ארגון המשאבים

קבעתם תכנית יעדים? עכשיו הזמן לתכנן את הביצוע ולהקצות את המשאבים.
מה צריך לעשות כדי להגיע ליעדים העסקיים? תכנית פעולה כתובה שכוללת את מערך הפעולות שיש לבצע, את התקציב (עובדים, תקציב שיווק, חומרים/מלאי וכד') וגם לוחות זמנים.

הנחיית העובדים / למידה

אם אתם רוצים שהעבודה תתבצע במומחיות ולפי קריטריוני ביצוע ואיכות שאתם שואפים אליהם, תצטרכו להדריך את העובדים שלכם ולהסביר להם למה אתם מצפים. אם אתם עובדים לבד, לעיתים תצטרכו להשלים את הידע שלכם, במיוחד אם אתם עושים דברים חדשים שלא עשיתם בעבר.

בקרה

אם כבר השקעתם זמן ומשאבים בכל מה שכתוב לעיל, אתם בודאי רוצים לעקוב אחר התוצאות המתקבלות. תכנית הבקרה צריכה להיות קבועה מראש והיא נקבעת בשלב התכנון: מה בודקים ומתי. בעסק של אדם אחד, כדאי לבדוק מדי חודש האם הושג היעד הכספי ומהן התקלות שקרו (אם קרו). גם בעסק קטן המעקב יהיה אחר השגת יעדים ותקלות, רק שהוא יהיה יותר מורכב.

לסיכום, על מנת לשפר את ביצועי העסק, צריך לנהל אותו.
ניהול הוא מערך קבוע של פעולות שמתבצעות על פי תכנית תכנים, זמנים ובהתאם להיקף שנקבע בעת פיתוח והטמעה של מערכת ניהול בעסק.

כלי נגישות

Powered by - Wemake

Call Now Button